Witamy na blogu projektu LIFE CYCLE! Jest on poświęcony jednej z akcji promocyjnych realizowanych w ramach projektu, której hasło brzmi Rowerem do pracy.
LIFE CYCLE wdrażany jest przez Biuro Funduszy Europejskich Urzędu Miasta Krakowa, a współfinansuje go jedna z agencji Komisji Europejskiej - Agencja Wykonawcza ds. Zdrowia i Konsumentów (EAHC).
Realizując projekt chcielibyśmy przyczynić się do upowszechniania jazdy na rowerze jako środka dla codziennych podróży, w szczególności do pracy, a tym samym do współkreowania zdrowych sposobów przemieszczania się wśród mieszkańców Krakowa ze szczególnym uwzględnieniem podróży rowerem. Na obecnym etapie działania projektu skierowane są głównie do pracowników Urzędu Miasta Krakowa. Natomiast uwzględniając dłuższy horyzont czasowy projekt zakłada ukształtowanie życiowego poglądu na jazdę na rowerze poprzez integrację tej czynności z codziennymi rutynowymi działaniami
Projekt ma charakter nieinwesycyjny i realizowany przez dziesięciu partnerów z dziewięciu państw Europy (Austria, Belgia, Lichtenstein, Niemcy, Portugalia, Słowenia, Węgry, Wielka Brytania i Polska), oficjalna strona projektu znajduje się tutaj. Beneficjentem w naszym kraju jest Gmina Miejska Kraków, która otrzymała dofinansowanie w wysokości ponad 70 tysięcy euro, co stanowi około 52 % całkowitego budżetu projektu realizowanego przez Gminę.
Pomysł realizacji projektu LIFE CYCLE narodził się w związku z obserwowanymi w całej Europie niepokojącymi zjawiskami w sferze zdrowotnej jej mieszkańców.
- We wszystkich państwach Europy obserwuje się ciągły wzrost liczby osób z nadwagą i otyłością, jak również z chorobami układu krążenia, cukrzycą typu 2 oraz nowotworami
- Według szacunków WHO (Światowej Organizacji Zdrowia) w roku 2010 aż 150 milionów dorosłych oraz 15 milionów dzieci będzie cierpiało z powodu nadwagi
- Również w przypadku dużego odsetka zgonów mieszkańców Europy jako podstawową tego przyczynę upatruje się brak aktywności fizycznej.
Przyjęte rozwiązania zastosowane podczas jego realizacji polegają na:
- dążeniu do utrzymania minimum dziennej dawki aktywności fizycznej z codzienną jazdą na rowerze jako środkiem transportu w codziennych podróżach: do szkoły, do pracy, sklepu czy na uczelnię,
- podkreślaniu korzyści dla zdrowia i negatywnych skutków braku aktywności fizycznej jak również zalet dla środowiska naturalnego wynikających z rezygnacji jazdy samochodem prywatnym na rzecz jazdy rowerem.
@Kornel
Bardzo mi się pomysł i stronka podoba!
OdpowiedzUsuń